27° och sol



Ska inte använda för många värdeord just nu men vädret idag har varit hur skönt som helst, verkligen. 27° sol och inte ett moln med regn i sikte. Det här tycker jag verkligen om, hade varit konstigt annars kanske. Ett annat plus är att växtligheten har kommit mycket längre på grund av det fina vädret. Dessa vackra blommorna växer precis utanför vår trappuppgång.

Under tiden jag stod och fota dessa bilderna stack en äldre pensionär ut huvudet i fönstret precis jämte och började prata med mig. Det verkar som om det är mer än jag som har fått lite vårkänsla. Hon berättade vad blomman hette och frågade lite andra saker, tyvärr har jag redan har glömt namnet. Efter ett tag försvann hon plötsligt lika snabbt som hon hade kommit men det var trevligt så länge det varade. 
 
//Gustav
1
Skat-Ann

Magnolia kanske. Glad Påsk på Er där borta.

Svar: Förmodligen en magnolia, väldigt fin. Tack, Glad påsk!
Clara & Gustav