NEEEEEEEEEEJ

Trots att jag är en ordentlig och normalt försiktigt människa, som brukar ha bra koll på grejor så inga olyckor ska ske, har jag idag lyckades jag ställa till det rejält.

Hade druckit halva temuggens innehåll när en bok ramlade ner på muggen, vilket gjorde att den tippade rätt över min MacBook Pro. Hjärtat stannade för en minut och jag trodde att det var kört. Det blev en mindre svallvåg med te över hela datorn, en stor pöl över tangentbordet och förbi ut över bordet så även lite andra tekniska prylar blev helt dränkt där de låg. Min dator var i full gång och dog som tur inte direkt av kortslutning. Efter att ha varit stel av chock ett par sekunder kom jag för mig att vända på datorn samtidigt som jag försökte stänga av den. Försökte även i detta koaset torka bort all vätska samt tänka ut en bra plan.

I slutändan blev inte den planen helt lyckad då jag nu har lite ris i min datorn… Förhoppningsvis drar riset upp den lilla fukten i datorn som finns kvar i nuläget. Efter att surfat runt lite har vi kommit fram till att datorn ska stå avstängd i kanske en dryg en vecka, uppochner och med så lite luftfuktighet som möjligt Det sistnämnda kommer bli svårt i vår lägenhet. Just nu står min dator alltså uppochner med ris liggandes i en skål undertill. Var även iväg idag och inhandla 8 kg ris. Nu håller jag bara tummarna för att detta ska fungera!

//Gustav

2
Lotta

Ajaj, ojoj.... Nu håller jag alla tummar och tår för att det går vägen.
Kram

Svar: Hoppas du håller tummarna än för jag kommer nog behöva all tur som jag kan få, säger till när du kan släppa dem;)
Clara & Gustav

Carina

Jag håller också allt vad jag kan. Tur i oturen att ni är i Kina, i Sverige skulle det kostat en förmögenhet med 8 kg ris :) Den tuffa biten måste vara att låta bli att starta den på ett tag. Kram

Svar: Här fick jag punga ut med svindlande 30 yuan för mitt ris, hehe. Skämt åt sido hoppas jag också att den ska överleva och JA väntan kommer absolut vara jobbit!!
Clara & Gustav