Grönsaksmarknad

Något som är mycket bättre med Kina jämfört med Sverige är närheten till frukt och grönt, här finns det verkligen överallt och det där med stängningstider existerar inte här. Kommer bli en riktigt stor omställning när vi befinner oss i Sverige igen då närheten och tillgängligheten inte är lika bra. Trodde inte jag skulle uppskatta det så mycket, har inte varit ett stort fan av detta innan men börjar gilla det mer och mer. Mer grönt åt folket! 

//Gustav

1
Carina

Tomater? Champinjoner? Gustav, nu blir jag nästan tårögd. Men jag håller med. Av det jag sett när jag varit hos er så lär det bli en omställning att komma hem. Maten kommer ni att sakna även om ni saknar den svenska nu.

Svar: Inga saker som man brukar förknippa med mig men du ska bara veta vad mina smaklökarhar testat på här nere. Häll hårt i din broccoli när vi kommer hem för det är bara en sak av många som jag har lärt mig äta under tiden då vi har varit bort. Angående maten tror jag du har helt rätt, man saknar det man inte kan få tag i, dumt men tyvärr väldigt sant...
Clara & Gustav