Veckans kines

Konstiga kineser, ja det finns det gott om här i kina. Man behöver inte gå långt utanför huset innan man ser något som man förundrar sig på. Veckans kines då, vad har hänt sedan senast? 
 
Denna typiska kines har på senare tid letat sig fram tillsammans med kylan. Oberonde vart de är, vilket sammanhang så har de med sig en termos med te. Väldigt fördomsfullt kan man tycka men det är sant. Kan bero på att vart man än är, är det kallt. Våra lärare dricker det konstant, likså de som jobbar i vårt hus. Har till och med sett en polis ha ett speciellt fäste för sin termos i sitt bälte, ja det är sant. De är galna i sitt te. Jag kanske ska anama denna tradition och slippa frysa hela tiden. Med detta teberoendet kommer också alla dessa underligga termosar som verkar bli mer poppis om det är gulliga och konstiga...
/Clara och Gustav
2
Carina

Problemet med te som jag ser det är att det är vätskedrivande. Och jag har ju sett hur toaletterna ser ut! Mitt tips är att skippa te och klä sig varmare. Men de har gulliga termosar.

Svar: Ja, om ändå kineserna tänkte på det. Det finns ju en anledning till att toaletterna ser ut som dem gör, pga deras springande på toa!
Mycket söta är dem i alla fall!
Clara & Gustav

Lotta

Det kanske inte är termosar utan mobila toaletter ;)

Svar: Om det är mobila toaletter ska jag genast köpa en till dig, mormor och mamma. Så ofta som ni verkar gå på toa! ;)
Clara & Gustav