Tiden

 
Tiden, ens bästa kompis men också ens värsta fiende. För om exakt 58 dagar åker vi till Sverige igen, det är lite mindre än 8 veckor. Åtta veckor kanske låter ganska mycket, ja det låter mycket men faktum är att två veckor går jättefort. Två veckor är 25% av hela tiden vi har kvar här i Shanghai. Det känns helt klart konstigt. För att säga att man åker hem är inte helt rätt heller med tanke på att vi bor här nu. Vi är Shanghaibor och jag kan inte säga att jag har något emot den tanken. En sak som är säker är dock att det kommer kännas annorlunda att åka tillbaka till Sverige och Borås igen. 

Dock har vi mycket kul framför oss innan dessa veckorna har passerat, mina föräldrar kommer tillexempel om mindre än 5 dagar. Har inte träffat dem på 8 månader, kommer bli hur kul som helst att få träffa dem igen, visa upp staden vi lever i och bara vara tillsammans igen. 

Angående bilderna har oturen har varit framme på sistone, även om datorn nu startade igen. För ungefär en månad sedan hände det som man inte trodde kunde hända. Något gick sönder av att bara ligga still, på natten för att göra allt mer mystiskt. Det jag pratar är såklart min klocka. Glasset sprack under natten medan vi sov. Mystiskt men framförallt frustrerande, det ska ju bara inte hända. Och vilket försäkringsbolag ska tro på mig? ”den sprack bara under natten, jag gjorde inget” .De kommer ju tänka, kunde han inte hitta på något bättre…

//Gustav

1
Lotta

Hm, låter ju lite konstigt... Ingen av er som har gått i sömnen?
Men försäkringsbolaget fixade mig nya glasögon som jag hade haft i 9 dagar, så det går säkert bra med din klocka också.
Kram och ha det så mysigt med mor och far

Svar: Låter väldigt konstigt. Angående det där med att gå i sömnen börjar man ju undra! Vi får hoppas på att det löser sig
Clara & Gustav