Back on track

Jag kan nu meddela att ni kan sluta hålla tummarna för min dator är nu igång igen. Lite knastrigare tangentbord än vanligt annars märks ingen skillnad, kommer nog få lösa detta när jag kommer hem till Sverige men det får duga tills vidare. I morses åkte jag till Applestore på Nanjing Road för att plocka ut riset som jag hade lyckats att få in i datorn (en liten paniklösning som gick fel). 

Det började inte bra då de frågade om jag hade bokat tid, vilket jag såklart inte hade gjort. Turligt nog lyckades de klämma in mig mellan två kunder då de insåg ganska snabbt att mitt problem inte skulle ta så lång tid. Tre minuter senare stod tre kineser över min dator och skrattade och skämtade om att min dator var hungrig då den hade ris i sig. Såklart på kinesiska för att jag "inte skulle fatta". De hade så kul att jag kunde gå därifrån utan att betala någonting, jag klagar inte. Jag hade dock lite svettigare sekunder då han helt plötslig satte på datorn efter ha skruvat på locket, alltså första gången daton startades efter incidenten för en vecka sedan. Snacka om nerviga sekunder…

//Gustav

1
Carina

Underbart! Började bli besvärligt med tummarna.

Svar: Kan förstå detta, du måste lugga lite efter med jobbet efter denna veckan om inte annat;)
Clara & Gustav