En rolig fredag

 
Hur länge sedan var det inte jag och Clara drog ut på en utflykt, utan att ha besök? Vet inte exakt svaret på den frågan men det känns som en evighet i vart fall. Igår kväll bestämde vi att vi skulle göra just detta, därav ringde klockan vid halv nio i morse och ungefär när klockan slog tio lämnade vi lägenheten.

Nu med facit i hand har jag nog shoppat mer än vad jag någonsin har gjort på en dag men ahja jag är nöjd med sakerna jag har fått med mig hem. Hoppas ni sitter ner för jag har köpt tre par Converse, tre! Ett par joggingskor, två tröjor och ett par chinos. För någon av er är kanske inte detta är så mycket men för mig är den en mindre hjärtattack.

Ne så illa är det kanske inte men jag ska ta det från början. Efter lite krångel med Claras pappas batteri, vi har inte fått iväg det ännu, begav vi oss till tunnelbanan. Satte kurs mot Pudong-sidan men tog en avstickare till West Nanjing Road först. Gick in på bland annat en av mina favoritbutiker American Eagle Outfitters och köpte två tröjor och ett par chinos. Efter lite fönstershopping hamnade vi på Mark and spencer, köpte bröd och frysta hallon till Claras stora förtjusning.

Efter det tog vi tunnelbanan mot Pudong-sidan, gick runt lite och bara tog in hur stora byggnaderna verkligen är. Efter det tog vi en snabb lunch på McDonald’s tyvärr, vi hade inte råd med så mycket i de kvarteren. Det var faktiskt inte mycket en students budget tillät i de butikerna runt om där…

Vi begav oss då istället till fake, införskaffade skor vilket skulle räcka till ett mindre fotbollslag och åkte sedan hem. På kvällen åt vi tacos och pratade med familj från Sverige. Och just det, vi har även fått paket med lite saker från Sverige. Riktigt kul är det och ska inte sticka under stolen med att det är lite gott också…
 
//Gustav
1
Lotta

Nu känner jag igen bloggen igen;) Skämt åsido, förstår att ni har haft fullt upp med pluggande, men jag njuter av bilderna av Shanghai och längtar dit. Skönt att ni äntligen har fått lite fritid! Kram

Svar: Haha ja, det har varit lite dåligt med "rolig vardag" på sistone men som du skriver har vi inte så mycket tid över när skolan är i full gång... Vi ska försöka att bättra oss
Clara & Gustav