M5O

 

Efter skolan idag bestämde vi oss för att göra något, inte låta det fina vädret gå till spillo. För bra har väder blivit på sistone, lite för bra kan man tycka. 35° i skuggan och inte ett moln är allt annat är behagligt i visa tillfällen kan jag lova. 

Dock lyckades vi ta oss till M50, Shanghai motsvarighet till Art Zone i Peking. Inte riktigt lika stort men helt klart värt ett besök, lite krånglig att hitta ditt men man märker verkligen när man har kommit rätt. Har inte set mycket graffiti i Shanghai innan idag, inget alls om jag tänker efter. Men här kryllade det av det i området. 

Själva området var dock städat, fint och modernt. Alla de olika studiorna hade olika häftiga saker, jag gillar verkligen sådana här områden. Det är inte bara själva studiornas nytänkande och annorlunda utställningar som lockar utan även området i sig. Någon har tänkt till helt enkelt. Tyvärr är det som alltid förbjudet att fota själva konsten men lyckades få med lite i vart fall.  

//Gustav

2
Carina

Så härligt! Detta hade jag velat se.

Svar: Tredje gången gillt kanske;)
Clara & Gustav

Lars-Olof

Verkligt fina bilder och jag håller med Carina. Läge för en resa till med andra ord.

Svar: Tack, det var ett häftigt ställe minst sagt
Clara & Gustav