Bättre med kontakter än kontanter

Här kommer tredje och sista gästinlägget från mina (Claras) underbara gudföräldrar. 

Det är ett ordspråk som jag och mina gamla mc-brudar brukar använda. Det har tagit oss till en stuga i Värmland, en segelbåt i Vaxholm, Visby, ett jakthus i Båstad m.m. Det är kontakter som har boende som vi får låna och som har tagit oss till platser vi inte hade åkt till annars. Och så är det ju lite grann med vår resa till Shanghai. Hade inte Clara och Gustav bott där så hade vi inte åkt på en gemensam resa med mamma,
 Carina och Stefan dit. 
Visst hade man sina funderingar på att ta med mamma till andra sidan jordklotet, men om det var någon som inte klagade så var det hon. Hon är BÄST, och hon är min mamma (stolt)!

Vad vi har gjort under dagarna har ni redan läst om, men som Clara och Gustav säger, så har dom redan hunnit bli lite hemmablinda, men vi har främst reagerat på några saker:

* Jag trodde att det skulle vara ”knökat” med folk överallt, men det var det inte. Möjligtvis i rusningstid på Metro.
* Sjukt billigt att äta
* Ännu billigare att åka taxi

Det är mycket man kommer minnas från veckan, jakten på toaletter, skratten, panikångesten i Kapsylöppnaren (förstår inte att jag utsätter mig för det när jag har höjdskräck), värk i fötter och ben, god mat, konstig mat, men främst kommer vi minnas gemenskapen. Med mamma, syster, svåger och Clara/Gustav.

Jag vill gärna uppmana vänner och andra som jag inte känner men som läser här att åka till Shanghai. Jag tyckte det var perfekt med en vecka. Man hann med en hel del, men det finns massor kvar att utforska. Clara och Gustav är perfekta guider och jag råkar veta att det finns ett rum ledigt till rimlig kostnad ;)

Läste att årets julklapp 2014 är ett aktivitetsarmband, men ni som var med på resan vet att av mig får man inte det utan något helt annat.
Jag köpte 26 st … till och med.

Än en gång största tacket till mamma som gjorde det möjligt och till Clara och Gustav som tog hand om oss. Vi älskar Er <3
Lotta och Jocke